Enthousiasme, energie en nieuwe impulsen


Enthousiasme, energie en nieuwe impulsen

Haaksbergen Promotie/VVV verrichtte afgelopen dinsdag de feestelijke aftrap van het toeristenseizoen 2019. Dat gebeurde in de goederenloods van de MBS. Medewerkers van de VVV waren erbij, ondernemers uit de recreatiebranche en vertegenwoordigers van natuurorganisaties en de gemeente.

Iedereen kon een kijkje nemen in het onlangs geopende VVV-informatiepunt. En het kersverse VVV-bestuur stelde zich officieel voor. Wethouder Louis Koopman zei er een goed gevoel bij te hebben. “Ik zie enthousiasme, ik proef energie en nieuwe impulsen!”

In februari verhuisde de VVV van OBS Dorp naar het MBS-complex. “Het ruikt hier niet meer naar bibliotheek, maar naar olie en vet”, grapte Theodor van der Velde, voorzitter van het onlangs aangetreden VVV-bestuur. Hij wees nog maar eens op het belang van samenwerking om Haaksbergen stevig op de kaart te zetten. “Om mensen van buiten de streek te verleiden naar hier te komen moeten we véél meer doen! Het moet alom bekend zijn dat de Haaksbergse natuur fantastisch mooi is. Maar dat Haaksbergen Natuurlijk! ook een sportief en ondernemend dorp is. En dat kunnen we niet alleen.”

Positieve signalen

De promotie van Haaksbergen is een project om gezamenlijk op te pakken vond ook Louis Koopman. “De Stichting Haaksbergen Promotie is het motorblok waar de energie vandaan komt. Er is al één overkoepelende stichting en één beeldmerk. Ook de verhuizing van de VVV naar het stationsgebouw hoort daarbij. Dit zijn positieve signalen van krachtenbundeling. En die zien we ook graag vertaald in de evenementen die worden georganiseerd in Haaksbergen, de Veldmaat, Sint Isidorushoeve en Buurse. Ik heb er vertrouwen in dat dit tot iets moois kan leiden.”

Werk aan de winkel

De VVV vervult hierin de niet onbelangrijke rol van gastheer. Het informeren en inspireren van dagjesmensen, toeristen én inwoners is hen wel toevertrouwd. “De reacties op ons nieuwe onderkomen zijn tot nu toe vooral positief”, laat marketing-medewerker Susan Swidde weten. “We merken nu dat het drukker wordt. Met z’n allen zijn we héél benieuwd hoe het gaat lopen als binnenkort de rijdagen van de MBS beginnen.” Er is veel werk aan de winkel om een mooi en sterk Haaksbergen neer te zetten. Het promotieplatform is bezig met het bepalen van het DNA van ons dorp. Sport, natuur en duurzaamheid zijn het uithangbord voor Haaksbergen. “Dát willen we uitdragen naar inwoners, ondernemers en organisatoren van evenementen. Om zo een breed draagvlak te creëren.”

Bron: www.haaksbergen.nl | Tekst: Betty Morsinkhof